maanantai 6. huhtikuuta 2015

6.4.2015 ATT-kisat

ATT-KISAT

Taas Liedossa kisailemassa ja taas Kermisen radoilla myös. Ja taas toistan itseäni, kun sanon, että kontaktit on saatava nyt varmoiksi. Treeneissä ne mielestäni on, mutta ei kisoissa. Kisoissa vauhtia tulee vielä lisää, jos se on mahdollista, ja silloin minä jäänkin jälkeen kontakteilla. Näissä tilanteissa mun mielestä Pyry lähtee omin luvin kontakteilta. Jos minä ehdin sinne ensin, niin kyllä pysähtyy. Eli treenaamaan. Mun on pakko voida luottaa, että Pyry pysyy siellä kunnes minä annan luvan poistua. Tällä taidolla olisin pelastanut jo monta kisaa. Emme ole siis valmiit kolmosiin, ennenkuin tämä ongelma on ratkaistu.

Eka rata ei ollut kyllä pikasliippareille. Oli 90 asteen kulmia ja jonkun verran esteet siksakkina. Eihän ne nyt mahdottomia ole, mutta kun mennään kovaa pitkällä askeleella, niin ... pitää tehdä hirmujarrutuksia tai muuten leviää. Jonkun verran koirat myös liukasteli. Eka rata hyl, ei mainittavaa.

Toka rata vähän kaarratti siellä täällä, mutta eipä tullutkaan muuta virhettä kuin kepeillemeno suoraan. Meni ohi möykäten, en tajuu en tajuuu. Aivot tuli varmaan sadasosan perässä. Vauhti korvaa yhä siis älyn toisinaan. Minäkin juoksi minkä pääsin, varsinkin tokavikan puomin, ja ehdinkin ennen Pyryä alastulolle. Ja Pyry pysähtyikin hienosti ja tuli vasta luvalla maaliin. Mutta yllättäen vitosella tultiinkin kolmansiksi!

Kolmannella radalla varmistelin puomin ylösmenon, niin tuli sitten kiire alastulolle, jonne Pyry kerkes ennen mua ja läks siitä sitten (takaaleikkauksella putkeen). Pingoin ja kerkesin kuin kerkesinkin kierrättämään seuraavan esteen takaa ennen taas seuraavaa putkea (hyvä minä). Siihen vielä piti ehtiä tekee putkijarru, että sai kääntymään muurille. Sitten valssi muuttui vastakäännökseksi ja A:llä olin "väärällä puolella" ja P läks taas ja väärään päähän putkea. Siinä siis hylly. Ja loppurata taas ihan jees. Mutta juoksin mielestäni koko radan kuin pieni eläin. Se oli oikeestaan hauskaa, vaikkei tällä kertaa tulosta tullutkaan.

Mutta nuo kontaktit... murrrr...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti