tiistai 26. helmikuuta 2013

26.2.2013

YKSÄRI VIRKKALASSA ALA HANNA

Harmin paikka, kun muut eivät päässeet paikalle. Todella harmi. ;)

Eipä tehtykään rataa, vaan mun "läksyjä". 

Päällejuoksuja. Siinä opetettiin Pyrylle ihan mitä merkki tarkoittaa, muuten tuli vaan mun liikkeen mukana. Ja enhän voi jäädä merkkaamaan toviksi, koska sitten en ehdi ottaa sitä päällejuoksukohtaa. Sen mä nimittäin osaan, olla siis myöhässä, ihan helppoa. Mun läksy oli lähinnä mietittävä merkkauksen ajoitus eli todella ajoissa.

Pakkovalssit. Niissä taas palkattiin siitä kun Pyry teki hyppyä, vaikka minä lähdin jo seuraavalle esteelle. Siinä myös merkkaus aavistuksen kauempana esteestä, että Pyryn olisi helpompi hypätä. Pakkovalssijaakotus sujui paremmin kuin pelkkä pakkovalssi, koska siinä mun rintamasuunta aukee. Katottiin vielä oliko eroa teenkö oikealla vai vasemmalla. Oikealla meni ehkä paremmin, mutta saattoi johtua myös mun "päästä", koska vasemmalla oli puomin ylösmeno aika vieressä. Kertaakaan ei sinne mennyt, mutta Pyry saattoi kuitenkin aistia, että varoin sitä.

Poispäinkäännöstä. Siinä ohjasin eka vastakädellä, mutta vaihdoin koiranpuoleiseen käteen ja vasta käännöksessä otin mukaan myös vastakäden. Käännöksen sai tehdä ajoissa taas kerran ja aika tomerasti, että sain vähän paremmin kääntymään. Taisi Pyry kuitenkin siinä vauhdissa ja tilanteessa tehdä parhaansa, että ihan tiukkaa käännöstä ei oikein saatu aikaiseksi. 

Takaakierrot. Kaikissa noissa edellisissä kuvioissa tuli samaan kuvaan myös meille hieman ongelmallinen takaakierto, jonka Pyry siis hyppää liian läheltä siivekettä, jolloin se on aika mahdotonta rimaa pudottamatta. Laitettiin pituuden siiveke eteen, niin johan pelitti. Vautsivau. Kait se on vaan treenattava niillä pidemmän aikaa, että oppisi. Pelättiin kyllä Hannan kanssa, että tulisi silti siivekkeen ja kepin välistä ja kerran oli jo tulossakin, mutta korjasi hienosti.

A-putki-erottelua. Sitä tein itekseni vähän eri kulmista ja paikoista, eikä kertaakaan mennyt väärin. Jippii.

Tässä vaiheessa tällainen treeni sopii meille kuin nenä päähän ja tuollaista lyhyttä tykkäänkin tehdä. Perusteet kuntoon. Nyt täytyy vielä tunnustaa, että jokaiseen rimaan en puuttunut, koska opeteltiin kuvioita. Olis kai pitänyt, mutta sitten se olis ollu niin rikkonaista. Mutta tottakai niihinkin on puututtava ja vaadittava että pysyy. 
Olipa mukavaa, aina ei onnistunut, mutta tänään olin niin ruotsalaista niin ruotsalaista. Kiitti Hanna!

1 kommentti: