keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

2.4.2013

KÄÄNNÖSTREENIÄ

Virkkalassa omatoimivuoro, mutta Helillä oli Agi.fi-lehdestä (siinä missä Elina kannessa) hyvä käännöstreeni. Aikas vauhdikas sellainen, ja sekös mua taas ensin pelotti. Näköjään olen vähän hannari. Eihän siinä voi mitään kauheempaa (jos ei lasketa loukkaantumista) tapahtua, kun et koira lähtee lapasesta. Ehkä se on just mun painajainen. No ja pieni rimakammohan mulla myös on. Pätkä oli sopivan pitunen ja sen pysty tekee ainakin kolmella eri tekniikalla; valsseilla, persjätöillä ja takaaleikkauksilla ja tietty näiden sekotuksella.

Vaikka Pyrhönen meni kovaa, sain silti ohjattua käännökset. Sou häpi, sou häpi! Valssi oli mun ehdoton suosikki. Tykkäsin, kun mä olen koiran edellä ja koira "hanskassa" ja kuuntelee. Toki piti huomioida valssien suunta, mutta nätisti tuli valsseihin ja sylivekkeihin. Irtosi myös sopivasti (no aika estehakuinen koira kuitenkin). Mutta yllättävän kuuliaisesti tuli myös putken ohi, kun ei kerran oltu annettu sinne käskyä. Jes. Vauhtiympyrästäkin sain ohjattua helposti pois.

Muutama rima tuli alas, riskikohdat varsinkin käännöksissä päissä. Mutta yritin myös ohjata rauhallisesti ja selkeesti. Huom, yritys hyvä kymmenen. Käden ranneliike ohjaa edelleen harhaan. Pyry hyppää kyllä, mutta kääntyy sitten ranteen suuntaan. Pöh. Mitäs sille tehdään? Laitetaan kädet lastaan? 

Muutama kerta treenasin vielä sitä keppien tiukkaa avokulmaa. Ja huh, ei edes yrittänyt kiertää väärälle puolelle, ja meni ihan taitavasti. Puomi myös.

Täytyy ihan mainita, kun seinän vieressä oli ylimääräinen putki, pylvään vieressä, niin että puolikas putkesta oli betonitolpan peitossa. Ja Lasse lähti lukemaan sitä, kun oli ihan keppien vieressä. Tsiisös, onneks ei mitään sattunu, Lasse mahtui väistämään tolpan. Sattuu ajatuskin mitä siinä olis voinu käydä. Täytyypä muistaa laittaa aina putken suut alassuin, jos eivät ole käytössä. Samoin pussi olisi myös turvallisempi, kun sen nostaisi kokonaan pystyyn.

Ei tartte varmaan luetella positiivisia asioita. Ai että oli hyvä mieli ajella kotiin. Ne valssit vaan tuntu niin makeilta. Ja Pyry <3. Lisää ihania pikku tassuja tuli pääsiäisenä, Pyry sai kolme sisarpuolta, työnimiltään Noita, Tipu ja Pupu (Viuhka+Rhy). 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti