keskiviikko 28. elokuuta 2013

28.8.2013 Viikon varrelta

VIIKON VARRELTA

Masa on reissussa, Mikko lähti Turkkuseen, Saara on flunssassa ja min oon tehny paljon ylitöitä (ja yrittää se flunssa minuunki iskeä), ni koirat on olleet vähemmällä liikunnalla. Vähän ku liikahdan, ni Pyry on valmiina "jes, mitä tehdään?" Minäkin ootan kieli vyön alla treenipäivää. Kerran viikossa aksatreenit, sehän ei riitä alkuunkaan. No onneks mulla on edes noi kolme hyppyä tuolla takapihalla. Niillä oon vähän treenannu jarruja, takaakiertoja, twistejä, päällejuoksuja ja sylkkäreitä. Mutta ei se oo sama, kun kunnon vauhti puuttuu. No edes jotain.

Sitten oon joka päivä tehny muutaman minuutin tokoa, varsinkin seuraamista ja perusasentoja. Onhan mulla pari viikkoo aikaa saada kaikki kuntoon, kun kävi niin hassusti, että ilmosin meidät HiHan tokokisoihin. Jos sitä kolmatta ykköstä kokeilis.

Ensin lyhyitä pätkiä seuraamista, naksu aina kun oli katse minuun. Sitten otin pitempää pätkää sellasella vauhdilla, että Pyry joutu oikeesti tsemppaamaan, että pysy mun tahdissa. Se tuntui tehoovan, ainakin tuntui sellaselta innokkaalta ja hyvin tsemppasikin. Mutta treenattavaa on vielä. Perusasentoja tuli siinä samalla. 

Palkattomuustreeni on sitten ihan eri juttu. Yritin olla oikein pirteän innostava, kun palkkasin vain sanallisesti välillä. Pyry kyllä heti melkein lähti hakemaan pihalta löytyiskö jotain lelua, siis palkkaa. Tiedä sitten tuleeko siitä treenistä mitään. Ehkä ne lelut, pari rikkinäistä lelun tynkää kandee eka ottaa pihalta pois, ni vois olla helpompaa. Tai sitten ei.

Otinpa muutaman luoksetulonkin. Ei tarttenu, ku kerran jalalla sivulle polkasun, niin Pyry tuli hienosti sivulle ihan ilman törmäilyjä, mutta silti vauhdikkaasti. 

Tällasta meillä aksatreenejä ootellessa. Onneks ne on huomenna ja lauantaina pääsee taas kisaamaankin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti